Редовното и качествено обслужване на колата е ключово за поддържането ѝ в оптимално състояние. А всеки собственик на автомобил е наясно, че особено важна грижа за превозното средство е навременната смяна на масла и филтри.

Какво представлява услугата смяна на масла и филтри?

Когато дойде този момент, трябва да се спазва правилната последователност от действия при смяна на масла и филтри.

Източване на старото масло
Отработената вече смазочна течност трябва се изведе изцяло от системата на обслужваната кола. Източването се осъществява по-ефективно и бързо, когато превозното средство е работило поне за няколко минути, за да се загрее маслото.

Изваждане на използваните филтри
Когато се прави смяна на смазочна течност, то е задължително да се отстранят и старите филтри. Поне що се отнася до маслени такива, това е задължително. При такъв тип обслужване може да се направи подмяна също на други филтри – горивни, въздушни и поленови (филтър купе), но при тях може да не е при всяко влизане в сервиза за този тип поддръжка.

Почистване на филтърното отделение
Преди да се постави новият маслен филтър, трябва се почисти отделението за него. Трябва да се използват чисти кърпи, за да е напълно сигурно, че не е останала част от отработеното вече масло.

Наливане на новото масло
Идва моментът за добавяне на новата течност – тя трябва да съвпада като показатели с тази, която е препоръчана от производителя на автомобила. Някои коли могат да работят с различни като вискозитет масла, но е силно препоръчително да се придържате към инструкциите. Новото масло се налива с фуния, за да се избегне разливане върху други части под капака. Също така количеството трябва да бъде достатъчно, но не и твърде много, тъй като това може да създаде проблеми.

Запалване на колата
След като е направена смяната на масла – отстранено е старото и е поставено новото, то трябва да се стартира двигателя. Необходимо е той да поработи няколко минути, за да се разнесе смазочната течност по системата. След това мотора се гаси и се проверява нивото на маслото.

След приключване на цялата процедура, показанията на километража се записват, за да се следи кога е дошъл моментът за следващото обслужване.

Колко често се прави смяна на масла и филтри?

Това зависи от изминатия километраж, както и от времето, в рамките на което е използвана смазочната течност. Параметрите варират при различните автомобили, но стандартно се смята, че когато сте навъртели 10 хиляди километра, то идва време за следващата смяна на масла и филтри. Дори и да не сте изминали толкова за една година, то е препоръчително да се направи този тип обслужване поне веднъж на 12 месеца в зависимост кое от двете е настъпило първо.

Какви масла и филтри да използвате?

На пазара има най-различни марки масла, но не всички са подходящи за вас. Трябва да проверите какви показатели препоръчва производителят. Параметрите за вискозитет могат да бъдат:
  • 0W30
  • 0W40
  • 10W40
  • 10W60
  • 5W30
  • 5W40
Тези числа показват как се “държи” смазочната течност при студено и горещо време. Използвайте и подходящите консумативи – не всички филтри пасват на вашата кола.Ние препоръчваме моторните масла Ravenol. Продуктите на тази марка се предлагат на отлични цени, без това да означава компромис с качеството. Тази стандартна процедура за поддръжка се извършва и в нашия сервиз в София, като можете да се обърнете към нас и да запазите час за обслужване на вашия автомобил.