Изрядното функциониране на охладителната система е от жизненоважно значение за всяка кола. На първо място това е сложна верига, конструирана с основната цел да предпазва двигателя от прегряване. Неизправностите не са рядкост, затова често се налага да се прави ремонт на автомобилните охладителни системи. Можете да се обърнете и към нашия сервиз в София, ако имате такъв проблем. Предлагаме също така тунинг и монтаж на охлаждането, ако решите да надградите над фабричното ниво.

Какво разбираме под охладителните системи?

Това е съвкупност от елементи, които са свързани помежду си с цел да осигуряват оптималната температура за работа на двигателя и да го предпазят от прегряване. Фабричните охладителни системи са изградени на етапен принцип – задейства се първа стъпка, ако то не успява да компенсира повишаването на топлината, идва ред на втората, третата и т.н.

Водно охлаждане
Това е първият етап, който присъства в устройството на всеки автомобил. Течността, която наричаме антифриз (буквално се превежда “против замръзване”), има ролята и в предпазване от прегряване. Стандартните охладителни системи са направени така, че имат малък и голям кръг, в който циркулира този флуид. Охладителната течност, която е разтвор на антифриз във вода, преминава през радиатора, поставен зад предната решетка, както и през специална “риза”, за да сваля температурата около мотора.

Въздушно охлаждане
Следващата мярка срещу прекалено покачване на топлината е задействането на вентилатора. Електрическите перки се включват тогава, когато охладителната течност не съумява да се справи. При доста коли все пак перките работят непрекъснато, ако е включен климатикът. Вентилаторът обикновено има две нормални степени на работа, а при някои модели е предвидена трета аварийна.

Много е важно и двете вериги да работят изправно, тъй като при натоварен трафик само охладителната течност или само перката няма да бъде достатъчна мярка.

Какво представлява ремонт на охладителни системи?

Двете системи на охлаждане са подложени на сериозно напрежение и е нормално да възникнат проблеми. Понякога може да става дума за спукан маркуч на водното охлаждане или за изгоряло реле на перката. На пръв поглед това са дребни неизправности, но ако се неглижират, могат да доведат до големи проблеми. При ремонт на охладителни системи може да се наложи смяна на радиатор или перка и монтаж на нови части.

Как се прави тунинг на охладителни системи?

Не е задължително да имате проблем с охлаждането, за да помислите за тунинг на тази система. Ние предлагаме такъв тип услуги с високо качество и на изгодни цени. Готови сме да предложим решения като инсталация на маслени тунинг охладители или горивни тунинг охладители. Поддържането на оптимална температура на моторното масло също е важно за предпазване на двигателя. Съществува и вариант за инсталация на охладителни системи за скоростни кутии.

Независимо дали става дума за ремонт, или за поставяне на допълнителни елементи към охлаждането с цел повишаване на ефективността на вашия автомобил, можете да се обърнете към професионалистите от нашия екип.